ریپورتاژ خبری

کاشت مو: روش انجام، مزایا و هزینه های آن

کاشت مو یا انتقال آن از نقطه دیگری از سر به نقاط کچل و کم مو، به روشهای مختلفی ممکن است که رایج ترین آن هم پیوند گرافت است. برای آنکه واجد شرایط کاشت مو باشید، باید موهای پرپشت و ضخیمی در بخشهایی از سرتان باقی مانده باشد. ریزش موی دائمی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله طاسی رخ دهد.

کاشت مو چیست؟

کاشت مو، روند جراحی انتقال مو به نقاط کچل یا دارای موهای نازک سر است که به آن ترمیم مو هم گفته می شود و برای کسانی اجرا می شود که از روشهای دیگر به نتایج دلخواهشان نرسیده اند. متخصص پوست یا جراح زیبایی می توانند این جراحی را انجام دهند.

عملکرد کاشت مو چگونه است؟

متخصص ابتدا گرافت ها یا قطعات کوچکی از پوست بخش هایی از بدن که شامل موی سالم (بانک مو که معمولا در کنار یا پشت سر) است را جدا می کند. او این گرافت ها را به بخشهای بدون موی سر پیوند می زند و با ترمیم پوست، فرایند رویش مو شروع می شود.

مزایای کاشت مو چیست؟

از مزایای احتمالی کاشت مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موهای پرپشت تر و کاهش طاسی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • راه حل دائمی ریزش مو

جراحی کاشت مو چه مواردی را درمان می‌کند؟

دلایل زیادی برای ریزش موقتی یا دائمی موها وجود دارد. در مواردی می توان از موی مصنوعی برای کمک به کاهش شدت ریزش دائمی مو ناشی از موارد زیر استفاده کرد:

  • طاسی منطقه ای که یک بیماری خودایمنی است و به فولیکل های مو حمله می کند.
  • کچلی آندروژنیک یا طاسی الگویی
  • بیماری تیروئید یا عدم تعادل هورمونی
  • آسیب دیدگی ناشی از ضربه یا سوختگی

چه کسانی برای کاشت مو مناسب هستند؟

در صورتی که موارد زیر را داشته باشید، گزینه خوبی برای جراحی کاشت مو خواهید بود:

  • از سلامت کافی برخوردار باشید.
  • انتظارات واقع گرایانه ای داشته باشید.
  • هنوز در بخش هایی از سرتان موهای پرپشت باقی مانده باشد.

فرایند کاشت مو

فرایند کاشت مو

جراحی کاشت مو شامل بریدن نواری از پوست سر حاوی فولیکل های مویی از کنار یا پشت سر می شود. بانک مو شامل موهایی است که به رویش خود در باقی زندگیتان ادامه می دهد. محل بریده شدن پوست از بانک مو به دقت بخیه زده شده و در زیر باقی موهایتان مخفی می شود.

سپس این نوار پوستی به دقت به گرافت های کوچکی برای جاگذاری در پوست سر ناحیه کم مو تقسیم می شود. این گرافت ها با توجه به نیاز شما و شرایط پوست سرتان به اندازه های مختلفی آماده می شوند. رویش موی کاشته شده درست مشابه موی طبیعی خودتان خواد بود و نمی توانید آنها را از موی طبیعی تشخیص دهید. برای دستیابی به تراکم بالاتر در پشت خط رویش معمولا از گروه های فولیکولی استفاده می شود.

درد جراحی کاشت مو با استفاده از ماده بیحس کننده و آرامبخش درون وریدی به طور کلی از بین می رود. تیم پزشکی ما برای تکمیل فرایند ترمیم، از رویش تمامی موهای کاشته شده در یک مسیر (مسیر درست) و کاملا طبیعی و غیرقابل تشخیص شدن آن با افزایش تراکم مطمئن می شوند.

شاید به چند جلسه ترمیمی در بازه های زمانی مختلف نیاز پیدا کنید. اکثر بیمارانی که به سر پر و ظاهری طبیعی دست پیدا می کنند، معمولا حداقل چند جلسه تحت درمان و ترمیم (یک یا دو جلسه ترمیمی با فاصله چند ماهه) قرار می گیرند. کاشت مو بر خلاف روش کاشت ابرو که معمولا در یک جلسه یک ساعته انجام میشود، در چندین جلسه و هر جلسه سه تا چهار ساعت به طول می‌انجامد.

بعد از جراحی کاشت مو

در مراقبت از پوست سر و انجام اقدامات خودمراقبتی دیگر از دستورالعمل های پزشک پیروی کنید؛ این موضوع در تضمین روند درستی بهبود از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید تا یک الی دو روز بعد از جراحی لازم باشد تا پانسمان بزرگ یا کوچکی بر روی سرتان بماند که می توانید آن را با گذاشتن کلاه در سر جای خود نگه دارید.

شاید در دوره ریکاوری بعد از جراحی کاشت مو با حساسیت پوست سرتان مواجه شوید که می توانید آن را با مصرف داروهای مسکن کنترل کنید. همچنین احتمالا شاهد ریزش و رویش مجدد موهای کاشته شده خواهید بود که این موضوع طبیعی است.

شاید لازم باشد تا بعد از جراحی، داروهای ضدالتهاب و آنتی بیوتیک مصرف کنید.

ماندگاری نتایج کاشت مو چقدر است؟

ماندگاری نتایج کاشت مو چقدر است

مشاهده نتایج نهایی کاشت مو شاید تا یک سال طول بکشد و در این مدت ممکن است شاهد ریزش و رویش مجدد مو با ادامه روند بهبود گرافت باشید که البته طبیعی است. شاید برای دستیابی به نتایج طبیعی دلخواهتان به چند جلسه ترمیمی نیز نیاز پیدا کنید.

خطرات جراحی کاشت مو چیست؟

خطرات کلی جراحی کاشت مو عبارتند از:

  • خونریزی
  • عفونت

از خطرات دیگری که ممکن است در اثر این موضوع رخ دهد عبارتند از:

  • باقی ماندن جای زخم
  • رویش غیرطبیعی بخشی از مو

ممکن است که نتایج کاشت مو، آنطوری که دلتان میخواهد نشود. اگر به دنبال کاشت مو هستید، باید از سلامت خوبی برخوردار باشید و این موضوع به دلیل کاهش سطح ایمنی و اثرگذاری کاشت مو در صورت وجود مشکلات سلامتی است. قبل از آنکه تحت درمان قرار بگیرید، با پزشکتان درباره خطرات و گزینه های در دسترس صحبت کنید.

آیا کاشت مو دردناک است؟

استفاده از ماده بیحسی و تزریق آن به پوست سر در حین جراحی باعث می شود تا دردی را در طول فرایند احساس نکنید و تنها به شکل فشار اندک یا حرکاتی باشد که بیمار تجربه کند.

اما شروع فرایند ترمیم بدن باعث می شود که مثل هر جراحی دیگری، احساس درد یا سوزش اندکی در محل برش داشته باشید. گروه پزشکی اختصاص داده شده با شما درباره بهترین روشهای مدیریت درد و حداقل سازی آثار و واکنش های منفی صحبت خواهند کرد.

هزینه کاشت مو

هزینه ترمیم یا کاشت مو به فاکتورهای مختلفی وابسته است:

  • اینکه به استخراج واحد (بیرون کشیدن دانه به دانه گرافت  ها) یا نوار (بریدن یک نوار پوست و مو و تقسیم آن به گرافت های جداگانه) فولیکولی نیاز داشته باشید.
  • تعداد گرافت های مورد نیاز
  • مدت زمان مورد نیاز برای درمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا