باروری و نازایی

چرا باید آزمایشات اولیه بارداری را صبح انجام داد؟

مقدمه

زمان بندی یک عامل کلیدی برای گرفتن نتیجه دقیق در آزمایش بارداری است. در این مطلب از مجله اکسیر سلامت دلیل این که چرا  باید تست را اول صبح انجام داد، و توضیح اینکه اگر آزمایش را به اواخر روز موکول کنید چه معایبی دارد را ارائه می دهیم.

حتما بخوانید: علائم بارداری کدامند؟

سطح HCG در اوایل بارداری

سطح HCG در اوایل بارداری

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که با ادرار اول صبح تست بارداری خود را انجام دهید زیرا ادرار اول صبح معمولاً دارای بالاترین غلظت گنادوتروپین جفتی انسان hCG، است.

باید بدانید که سطح hCG معمول در اوایل بارداری تقریباً هر ۲ روز دو برابر می شود. این بدان معناست که به طور معمول، بعد از هفته چهارم یا پنجم، سطح hCG شما به اندازه کافی بالا است تا صرف نظر از اینکه از ادرار اول صبح برای تست استفاده می کنید یا نه، نتیجه مثبت نشان دهد. هر چه بیشتر از دوره قاعدگی شما بگذرد، تشخیص بارداری راحت تر است حتی اگر آزمایش در اواخر روز انجام شود.

اگر تصمیم دارید زود تر از موعد آزمایش دهید ادرار صبح اول وقت بسیار مهم است. آزمایش زودتر از موعد به طور معمول اولین روز بعد از عقب افتادن قاعدگی یا کمی بعد از آن تعریف می شود. چه روی چوب ادرار کنید و چه در یک فنجان، غلظت hCG یکسان است و نتایج به همان اندازه معتبر هستند.

اگر مجبور شدید در طول روز آزمایش دهید

اگر برنامه یا شرایط شما آزمایش بارداری در صبح را غیرممکن می کند، روش هایی وجود دارد که می توانید آزمایش دقیق تری در طول روز انجام دهید.

  • حداقل ۴ ساعت دستشویی نروید. در این صورت شما می توانید ادرار اول صبح را برای آزمایش بارداری از نو بسازید.
  • از نوشیدن مایعات بیشتر از حد معمول خودداری کنید. آبرسانی بیش از حد یک اشتباه رایج است، زیرا ممکن است تصور کنید که با نوشیدن بیشتر ادرار تولید می شود. با این حال، انجام این کار باعث رقیق شدن ادرار می شود و تشخیص هورمون های بارداری دشوارتر می شود.

آزمایش خون حساس تر از آزمایش ادرار است و می تواند در مطب پزشک انجام شود. صحت آزمایش بارداری خون به زمان روز بستگی ندارد.

نکته آخر

طبیعی است که وقتی منتظر نتیجه آزمایش بارداری هستید، احساس بی صبری کنید. با این حال، دادن زمان کافی به بدن برای تولید مقدار کافی hCG، قابل اطمینان ترین نتایج را به شما می دهد. مثبت یا منفی کاذب می تواند از نظر عاطفی مشکل تر باشد تا اینکه صبر کنید تا زمان مناسب آزمایش بیاید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا