از گوشه کنار وب

معرفی بهترین برنامه های کاربردی مدیریت زمان

برنامه های مدیریت زمان

ما سعی کرده ایم در این مطلب از مجله اکسیر سلامت بهترین برنامه های اندرویدی را برای مدیریت زمان معرفی کنیم تا بهتر بتوانید برای انجام کارهای خود برنامه ریزی کنید و به درستی از وقت خود استفاده کنید و آن را هدر ندهید. هریک از این برنامه ها به طور دقیق مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند و شما با خیال راحت می توانید از آن ها استفاده کنید و هم چنین دیگران را تشویق کنید تا از آن ها استفاده کنند.

بهره وری یکی از نتایج سودمند استفاده از برنامه های مدیریت زمان است که به شما این امکان را می دهد تا از زمان خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. از جمله امکاناتی که این برنامه ها در اختیار شما می گذارد می توان به یادآوری ها، لیست کارها، لیست خرید، تنظیم زمان جلسات ملاقات و… اشاره کرد.

این برنامه های کاربردی به شما کمک می کنند تا بتوانید به آسانی  انجام تمام کارها را در یک مکان پیگیری کنید تا سریع تر به نتیجه مطلوب برسید و هم چنین در طولانی مدت در زمان شما صرفه جویی شود. برنامه های مدیریت زمان چیز جدیدی نیستند بلکه فقط برخی فناوری ها و دسترسی های جدید این برنامه ها موجب می گردد تا فکر کنید از یک برنامه ی جدید استفاده می کنید.

اگر شما مدیریت یک مجموعه بر عهده داشته باشید و بخواهید وظایف کارمندان خود را مشخص کنید یا به عنوان یک مادر می توانید از این برنامه های مدیریت زمان برای مدیریت زمان انجام وظایف کل خانواده استفاده کنید. ما در ادامه بهترین برنامه های مدیریت زمان را با هدف بهره وری بیشتر معرفی می کنیم به گونه ای که زمان کم تری را برای انجام کارها اختصاص دهید و عملکرد خوبی داشته باشید.

بهترین برنامه های مدیریت زمان در سال ۲۰۲۱

  • بهترین از نظر جامعیت: Todoist
  • بهترین برنامه برای برنامه ریزی کاری: Toggl Track
  • بهترین برنامه برای برنامه ریزی زندگی شخصی: TimeTree
  • بهترین برنامه برای استفاده چندین نفر: Trello
  • بهترین برنامه از نظرامکانات اضافی: Calendar
  • بهترین برنامه از نظر پشتیبانی از سیستم عامل های چندگانه: Remember the Milk

برنامه Todoist

Todoist

چرا ما باید برنامه Todoist را برای مدیریت زمان استفاده کنیم؟ بیش از یک دهه است که افراد زیادی (بیش از ۲۰ میلیون نفر) از این نرم افزار استفاده می کنند و به طور مرتب در بین برنامه های برتر مدیریت زمان فروشگاه ها قرار دارد.

مزایای استفاده از برنامه Todoist

  • در پلتفرم های مختلف قابل استفاده است.
  • دارای الگوهایی است که به شما کمک می کند تا کار خود را سریع تر انجام دهید.
  • با ابزارهای دیگر مانند جمیل و slack ادغام می گردد.

معایب استفاده از برنامه Todoist

  • امکانات رایگان محدودی دارد.
  • امکانات غیرضروری زیادی دارد.
  • قابلیت سفارشی سازی در آن زمان بر است.

برنامه Todoist امتیاز بالایی در بین برنامه ها دارد: این برنامه یکی از جامع ترین برنامه های مدیریت زمان است. برای اولین بار این برنامه در سال ۲۰۰۷ ارتقا یافت و مجموعه ای از ویژگی ها به آن اضافه شد و همین ویژگی ها موجب شده است تا کاربران زیادی آن را به یاد داشته باشند و از آن استفاده کنند.

چنانچه به دنبال تعیین اهداف شخصی هستید یا قصد دارید یک پیشنهاد تجاری را راه اندازی کنید این برنامه دارای ویژگی ها شخصی و حرفه ای زیادی می باشد. کافی است وظایف را در این برنامه اضافه کنید و آن ها را پیگیری کنید سپس وظایف را به اشخاص محول کنید و عملکرد را مشاهده نمایید با اولویت بندی، برقراری ارتباط انجام کارها بسیار آسان تر می شوند.

این برنامه به طور رایگان در دسترس شما است ولی اگر خواهان ویژگی های پیشرفته ای هستید لازم است ماهانه با پرداخت ۳ دلار آن را به نسخه پریمیوم ارتقا دهید. Todoist در انواع سیستم عامل های ویندوز، مک  او اس، اندروید، آی او اس و… قابل استفاده است به این معناست که شما به راحتی می توانید بین موبایل و رایانه خود به طور یکپارچه جابه جا شوید و مطمئن شوید از آخرین نسخه به روز استفاده می کنید.

برنامه Toggl Track

toggl track

چرا ما برنامه Toggl Track را برای مدیریت زمان انتخاب کنیم؟ این برنامه به واسطه داشتن ویژگی های کاربردی و متناسب می تواند مورد استفاده فریلنسرها، مشاغل کوچک و گروه های سازمانی قرار گیرد.

مزایای استفاده از Toggl Track

  • برای حداکثر ۵ کاربر حساب کاربری رایگان دارد.
  • به شما این امکان را می دهد تا به طور مستقیم زمان را به خوبی ردیابی کنید.
  • تیم پشتیبانی فقط چند ساعت پاسخ گو هستند.

معایب استفاده از برنامه Toggl Track

  • هیچ افزونه ای برای مرورگر safari ندارد.
  • با نرم افزار Adobe ادغام نمی گردد.
  • قابلیت سفارشی سازی ندارد برخی از مطالب آن خسته کننده است.

Toggl Track در اصل یک نرم افزار برای ردیابی زمان است ولی به دلیل داشتن ویژگی های دیگر از جمله ادغام با سایر محصولات بسیار کاربردی است. البته، این قابلیت برای پیگیری زمان شما در انجام وظایف و گزارش گیری می تواند بسیار کمک کننده باشد.

علاوه براین موارد، این برنامه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید زمان روزانه خود را با تقویم آن برنامه ریزی کنید با این قابلیت شما نیازی نیست بیش از حد هزینه کنید و هم چنین به آسانی پایان هرماه گزارش تهیه کنید. تیم های بزرگ از این نرم افزار برای پیگیری کارهای در حال انجام استفاده می کنند و هم چنین مدت زمانی که برای انجام کار نیاز است تخمین زده می شود بنابراین نیازی نیست همکاران خود را برای اتمام پروژه تحت فشار بگذارید.

قیمت گذاری های متفاوتی برای این نرم افزار از رایگان تا حدود ۱۸ دلار در نظر گرفته شده است و به دلیل ادغام آن با نرم افزارهای جمیل، آسانا و … به آسانی می توانید به ابزارهای فعلی خود اضافه کنید. کاربران دوست دارند بدانند چگونه این نرم افزار با سایر دستگاه ها یکپارچه می شود و با سیستم عامل های مختلف اندروید، آی او اس، مک او اس، ویندوز و افزونه های گوگل کروم و فایرفاکس کار می کند.

برنامه TimeTree

Time Tree

چرا ما برنامه TimeTree را انتخاب می کنیم؟ این نرم افزار امکان اشتراک گذاری تقویم و یادداشت ها را برای کاربران فراهم می کند و برای خانواده هایی مناسب است که قصد دارند تمام برنامه ها را در یک مکان نگه داری کنند.

مزایای استفاده از برنامه TimeTree

  • رایگان است.
  • با دستگاه های مختلف کار می کند.
  • برای خانواده های پرجمعیت مناسب است.

معایب استفاده از برنامه TimeTree

  • کاربران باید وارد حساب کاربری خود شوند و نرم افزار را برای استفاده از تقویم همگام سازی کنند.
  • براساس گزارش ها دستیابی به پشتیبانی دشوار است.
  • اگر از تقویم های دیگر آی او اس استفاده می کنید نیازی به نصب این نرم افزار ندارید.

هدف استفاده از برنامه TimeTree این است که به شما خاطر نشان کند تا از هر نوع تقویمی اعم از دیواری، محل کار و امور اجتماعی که استفاده می کنید لازم است تا اطلاعات را در یک مکان قرار دهید. دقیقا این نرم افزار این کار را به خوبی انجام می دهد و شما اکنون می توانید به آسانی با همسر، خواهر، برادر، همکاران و … به اشتراک بگذارید و بدین ترتیب هرگز رخدادهای مهم را از دست نخواهید داد.

علاوه بر داشتن یک تقویم، قابلیتی برای یادداشت اضافه شده است تا جایگزینی برای انجام کارها با کاغذ شود بنابراین شما مکانی اختصاصی برای مدیریت زندگی پرمشغله خود خواهید داشت. کاربران توجه داشته باشند که این نرم افزار برای خانواده های پرجمعیت مناسب است، برنامه ی کاری خود را با یادآورهای آسان مشاهده خواهید کرد و نیازی به سایر برنامه های رفت و برگشتی نخواهید داشت.

این برنامه در سیستم عامل های اندروید، آی او اس و دسکتاپ به صورت رایگان ارائه شده است بنابراین فرقی نمی کند چه شما از طریق گوشی و چه از طریق دسکتاپ این برنامه ها را مرور کنید. این برنامه به صورت رایگان در دسترس همه قرار گرفته است و همه ی افراد می توانند به آسانی از آن استفاده کنند.

برنامه Trello

Trello

چرا ما از برنامه Trello استفاده کنیم؟ در این برنامه مهم نیست شما ترجیح می دهید چطور پروژه ها و زمان را پیگیری کنید. Trello به شما این امکان را می دهد تا با نگاهی سریع مشاهده کنید چه کسی چه کاری را انجام می دهد، بنابراین هرگز بر روی یک پروژه مهم تمرکز نمی کنید.

مزایای استفاده از Trello

  • نسخه رایگان با ویژگی های خوبی ارائه شده است.
  • قابل سفارشی سازی است.
  • با نرم افزارهای دیگری مانند گوگل درایو و دراپ باکس ادغام می شود.

معایب استفاده از نرم افزار Trello

  • نسخه ی پولی آن بایستی ماهانه و سالانه ی آن باید با کارمزد بیشتری پرداخت شود.
  • زمان یکپارچه سازی نمی شود.
  • راهنمایی برای استفاده کاربران ندارد.

اگر به دنبال نرم افزاری برای مدیریت آسان پروژه ها و کارها هستید و در انجام این کارها با افراد دیگر شریک هستید نرم افزار Trello نرم افزار مناسبی برای شما است. این نرم افزار با همکاری و هم فکری چندین نفر طراحی شده است به این معنا است که پروژه ها و کارها به اشتراک گذاشته شود.

از نظر دیداری، نرم افزار Trello جذاب است و با رنگ های مختلف کد گذاری شده است و دارای نوار وظایف و آواتار است که نشان می دهند هر شخصی چه وظایفی انجام می دهد بنابراین همه می توانند به یک صفحه دسترسی داشته باشند بدون اینکه مجبور باشند فقط بخشی از کار را انجام دهند.

نسخه رایگان این نرم افزار دارای ویژگی ها و فضای ذخیره سازی نامحدودی است به طوری که هرماه برای هر کاربر به میزان ۱۰ دلار یا حدود ۱۳ دلار محاسبه می گردد. علاوه براین موارد داشبورد و تقویم نیز در دسترس شما می باشد.

شرکت هایی مانند ای بی و فندر از این نرم افزار استفاده می کنند از این رو برای اینکه بتواند رضایت آن ها را فراهم کند بین برنامه های وب، تلفن همراه نسخه آی او اس و اندروید و دسکتاپ مک او اس و ویندوز همگام سازی می کند.

برنامه Calendar

calendar

چرا ما نرم افزار Calendar را انتخاب می کنیم؟ این نرم افزار منابع خوبی برای تحلیل دارد و به شما کمک می کند تا مشاهده کنید چه مقدار از وقت خود را در جلسات صرف می کنید بنابراین می توانید با اولویت بندی از زمان خود بهتر استفاده کنید.

مزایای استفاده از Calendar

  • قابلیت تجزیه و تحلیل خوبی دارد بنابراین به شما این امکان را می دهد تا ببینید وقت خود را برای چه کاری صرف کرده اید.
  • کاربران زیادی از جمله فریلنسرها و تیم های بزرگ از آن استفاده می کنند.

اگر هر روز در جلسات زیادی شرکت می کنید این نرم افزار می تواند به شما کمک کند تا زمان خود را به خوبی مدیریت کنید و برای شما مشخص باشد که هر زمان در کجا جلسه داشتید. نرم افزار Calendar علاوه براینکه به شما این امکان را می دهد تا مکان شما را ثبت کند به شما این امکان را می دهد تا مدت زمان حضور در جلسات، محل کار و … را مشاهده کنید از این رو می توانید زمان خود را با توجه به اهداف خود تنظیم کنید.

این نرم افزار برای افرادی که می خواهند همه ی کارهای خود را در یک مکان ثبت کنند مناسب است اگرچه قابلیت تجزیه و تحلیل اضافه شده آن باعث کارآمدی بهتر آن شده است. علاوه براین موارد سعی دارد در بروز رسانی های خود قابلیت مکان یابی و ردیابی را به آن اضافه کند به این معنا است که نه تنها شما می توانید مشاهده کنید که چقدر زمان برای هر کاری اختصاص داده اید بلکه برای شما مشخص می شود در کدام مکان کار را انجام داده اید.

این نرم افزار به صورت حرفه ای طراحی شده است و به شما این امکان را می دهد تا بدانید بین یک تیم چند نفره کدامیک وقت آزاد دارد. کاربران می دانند شروع کار و ادغام کارها به آسانی انجام می شود بنابراین پیشنهاد می شود حتما این نرم افزار را تهیه و از قابلیت های خوب آن استفاده کنید.

برنامه Remember the Milk

Remember the Milk

چرا ما برنامه Remember the Milk را انتخاب می کنیم؟ کاربران زیادی  بیش از ۱۵ سال است که از این نرم افزار در دستگاه های چندگانه، یکپارچه، پوشیدنی ها و ابزارک ها استفاده می کنند بنابراین به شما این امکان را می دهد تا زمان خود را بهتر مدیریت کنید.

مزایای استفاده از نرم افزار Remember the Milk

  • قابل اعتماد است.
  • می توانید نحوه دریافت یادآورها را مشخص کنید.
  • به آسانی می توانید پرونده ها را به وظایف لینک دهید.

معایب استفاده از Remember the Milk

  • فقط در نسخه پیشرفته به یادآورها دسترسی خواهید داشت
  • ویژگی ها و امکانات اضافی در نسخه پیشرفته در دسترس نیستند.
  • استفاده از آن ممکن است برای برخی کاربران خسته کننده باشد.

این نرم افزار بر روی پلت فرم های مختلف مانند وب، دسک تاپ و برنامه های کاربردی قابل دسترس است و این نرم افزار ویژگی های اضافی دارد که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید نحوه دریافت یادآورها و وظایف را تعیین کنید.

این برنامه به شما این امکان را می دهد تا به آسانی بتوانید وظایف خود را به آسانی سازماندهی کنید یا از خود برنامه پیامی ارسال کنید. کاربرانی که از پوشیدنی اپل واچ استفاده می کنند می توانند کارها را از روی مچ دست خود اضافه و بررسی کنند.

نرم افزار Remember the Milk برنامه ها را با ظاهری ساده لیست می کند به گونه ای که از نظر بصری نیز جذاب باشند. نرم افزار این قابلیت را دارد که بتوانید پرونده ها را به وظایف لینک دهید بنابراین همه وظایف در یک مکان قابل نگه داری است.

اکثر افراد از نسخه رایگان آن استفاده می کنند و هزینه ی نسخه پیشرفته ی آن ۴۰ دلار است. Remember the Milk امکان اشتراک گذاری لیست را برای تعداد نامحدودی از کاربران فراهم می کند این ویژگی برای افرادی که می خواهند از برنامه های مدیریت زمان برای کارهای شخصی و حرفه ای استفاده کنند، بسیار مناسب می باشد.

سخن آخر از مجله اکسیر سلامت

شما برای انجام کارهای شخصی یا حرفه ای نیاز به یک برنامه مدیریت زمان دارید و این بسیار می تواند به شما کمک کند و برای شما مفید باشد. برای اینکه متوجه شوید کدام برنامه برای شما مناسب است نیاز است تا از آن ها استفاده کنید و آن ها را تست کنید.

چنانچه به عنوان پدر یا مادر یا تیمی ۵۰ نفره بخواهید از زمان خود به نحو احسن استفاده کنید نیاز به یک نرم افزار مدیریت زمان دارید. استفاده از نرم افزارهای مدیریت زمان به شما کمک می کنند تا زمان کمتری برای ردیابی وظایف صرف کنید و به طور بهینه از زمان خود استفاده کنید. صرفه جویی در زمان موجب می گردد تا وقت بیشتری برای انجام کارهای مفید دیگر داشته باشید.

سوالات متداول

برنامه مدیریت زمان چیست؟

برنامه های مدیریت زمان راه حلی در جهت کمک به شما در اولویت بندی بهتر زمان خود برای انجام وظایف، ردیابی زمان، تقویم و یا ترکیبی از این موارد می باشد. قابلیت های اضافه شامل تقویم یا اشتراک گذاری وظایف و تجزیه و تحلیل آن ها است تا بهتر بتوانید وقت خود را بهتر صرف کنید و آن را اولویت بندی کنید.

هزینه خرید برنامه های مدیریت زمان چقدر است؟

برنامه های مدیریت زمان هزینه های متفاوتی دارند، گفتنی است برنامه های رایگان زیادی در فروشگاه ها وجود دارد. بیشتر این برنامه ها یک نسخه رایگان دارند که قابلیت های زیادی ندارند و معمولا نسخه پیشرفته با ویژگی ها و قابلیت های بیشتری ارائه می شوند که هزینه ی زیادی هم دارند. به طور میانگین هزینه ماهانه این برنامه ها از ۳ تا ۱۵ دلار در ماه متغیر است.

آیا استفاده از برنامه های مدیریت زمان باعث کاهش میزان استرس می گردد؟

مطالعات نشان می دهد بین استرس و استفاده از برنامه های مدیریت زمان رابطه مستقیمی وجود دارد و بسیار تاثیرگذار است. براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳  انجام شده است ، مدیریت زمان روشی موثر برای کاهش میزان استرس است اگرچه توصیه می شود عوامل اصلی ایجاد استرس شناسایی شوند.

آیا تمام اعضای خانواده می توانند از یک برنامه مدیریت زمان استفاده کنند؟

بیشتر برنامه های مدیریت زمان دارای ویژگی ها و قابلیت هایی هستند که یک خانواده می توانند از آن استفاده کنند. اگر قصد دارید تنها از یک برنامه برای مدیریت زمان استفاده کنید باید به دنبال برنامه ای باشید که دارای چندین تقویم یا لیست وظایف باشد و  قابلیت اشتراک گذاری داشته باشد.

منبع
verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا