ریپورتاژ خبری

عمل لیپوماتیک ران چطور انجام می شود؟

عمل لیپوماتیک ران

برای انجام عمل لیپوماتیک ران ابتدا پزشک سوراخ هایی کوچک به قطر دو تا پنج میلی متر روی پوست ران شما ایجاد می کند. لوله ای مخصوص با نام لوله کانولا، از این سوراخ های کوچک وارد می شود و دستگاهی را به داخل ران پای شما هدایت می کند. این دستگاه، با ایجاد امواج ماورابنش بافت های چربی را از هم باز می کند و سبب می شود چربی ها با حرارت زیادی ذوب شوند. همچنین این دستگاه به ماده ای برای بی حسی و جلوگیری از خونریزی به داخل بدن مجهز است. دستگاه لیپوماتیک به شکلی طراحی شده است که با بافت های غیر چربی برخوردی نداشته باشد و به همین دلیل این روش برای آسیب زدن به اندام های داخلی بدن از ریسک کمتری برخوردار است. در پایان بافت های خرد شده چربی توسط امکانات ساکشن دستگاه از بدن تخلیه می شود.

شیوه بیهوشی برای عمل

بی حسی برای عمل لیپوماتیک ران روش های زیادی دارد. پزشک شما می تواند از روش بی حسی موضعی (آرام بخش، وضعیت نیمه خواب و غیره) بهره ببرد و یا بیهوشی عمومی را با توجه به وضعیت شما انتخاب نماید. اگر مقدار چربی استخراج شده بین ۱ تا ۲ لیتر باشد، پس این یک عمل لیپوماتیک سنگین محسوب نمی شود و می توانید بدون بیهوشی آن را انجام دهید. ولی از آن جا که بی حسی موضعی طولانی سبب تنگی نفس و مشکلات دیگر می شود، بیهوشی عمومی برای عمل هایی که چربی خارج شده از آنها بیش از ۲ لیتر باشد استفاده می شود. برای این که بفهمید با توجه به وزن و بافت پوست شما، میزان چربی خارج شده چقدر است و شما باید جراحی را با بیهوشی عمومی انجام دهید و یا با بی حسی موضعی، بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید.

دکتر کامبیز ایزدپناه می تواند شما را در مورد نحوه بیهوشی و عوارض آن برای بخش ران پا مطلع کند.

مزایای عمل لیپوماتیک ران چیست؟

در این روش افتادگی پوست پس از عمل لیپوماتیک به حداقل می رسد. کاهش سایز ادامه پیدا می کند و حتی می تواند باعث از بین رفتن سلولیت در ناحیه ران بشود. سلولیت ران یکی از اصلی ترین مشکلات مراجعین ما است و اساساً این عمل را برای خلاص شدن از دست سلولیت های خود انجام می دهند. لیپوماتیک ران در موارد بسیاری باعث قدرتمندتر شدن عضلات این ناحیه می شود. عمل جدا سازی چربی از ران در این روش بدون درد و خونریزی انجام شده و مدت استراحت پس از آن از بقیه روش ها کوتاه تر است.

مزایای دیگر این روش عبارت است از:

  • در این روش به جای بیهوشی از بی حسی موضعی استفاده می شود.
  • پوست سریع تر جمع می شود و فرم گیری بهتر ران نسبت به سایر روش ها بهتر است.
  • احتمال عفونت و آمبولی چربی در این عمل بسیار پایین خواهد بود.
  • این جراحی نیاز به بستری ندارد و بیمار بعد از مدت کوتاهی مرخص می شود.
  • بافت چربی به هیچ عنوان سوزانده نمی شود و بافت چربی تخریب نمی گردد.
  • در این روش نسبت به سایر روش ها ورم و کبودی کمتری در بدن ایجاد می شود.
  • از چربی های خارج شده می توان برای تزریق به نقاط مختلف بدن استفاده کرد.

چه کسانی از لیپوماتیک ران بهترین نتیجه را می گیرند؟

هر فردی با هر نوع بدن، نمی تواند عمل لیپوماتیک را انجام دهد. ممکن است روش مناسب شما برای لاغری روش طبیعی مبتنی بر رژیم غذایی و ورزش باشد. در عین حال ممکن است شما از آن دسته چاقی هایی را تجربه کنید که لیپوماتیک ران برای آن بهترین روش داخلی است. ممکن است ندانید که آیا لیپوماتیک ران برای شما روش لاغری مناسبی است یا خیر. برای این که پاسخ این سوال را بگیرید بهتر است قبل از مراجعه به پزشک bmi بدن خود را اندازه گیری کنید. اگر عدد bmi شما بین ۲۵ تا ۳۱ باشد، می توانید این عمل را انجام دهید. در صورتی که این عدد کمتر از ۲۵ یا بیش از ۳۱ باشد، بهتر است با مشورت پزشک مورد نظر خود، روش دیگری را برای لاغری ران پای خود انتخاب کنید.

ترکیب عمل لیپوماتیک ران با دیگر عمل ها

ممکن است تصمیم داشته باشید به همراه عمل لیپوماتیک ران خود، برخی جراحی های زیبایی دیگر را هم انجام دهید. زمان بر بودن انجام لیپوماتیک باعث می شود در صورتی که پزشک شما تبحر و تجربه کافی را نداشته باشد، قادر به انجام صحیح آن نباشد.

لیپوماتیک ران همزمان با ابدومینوپلاستی

لیفت شکم یا ابدومینوپلاستی زمانی انجام می شود که فرد در اثر لاغری دچار افتادگی و شل شدگی پوست شود و نتواند از روش های دیگر پوست بدن خود را لیفت کند. در شرایطی که چربی زیادی از زیر پوست رانی شما خارج شود ممکن است شما هم افتادگی پوستی را تجربه کنید. در این صورت می توانید عمل خود را با ابدومینوپلاستی همراه کنید و ظاهری طبیعی و بدون نقص به بدن خود ببخشید. همچنین در صورتی که به همراه لیپوماتیک ران، شکم و پهلوی خود را جراحی کنید و از چربی های خیلی زیادی در یک روز خلاص شوید، ممکن است برای گرفتن بهترین نتیجه لازم باشد جراحی خود را با ابدومینوپلاستی همراه کنید.

عمل لیپوماتیک ران برای آقایان

آقایانی که چربی های بدن آنها در ران ها ذخیره شده است و موفق نشده اند این چربی های مقاوم را از طریق رژیم غذایی و ورزش سخت گیرانه از بین ببرند هم می توانند از این عمل استفاده کنند. لیپوماتیک ران برای آقایان هم روش بسیار متداولی برای خارج کردن چربی از بدن در یک جلسه است. آقایان می توانند جراحی لیپوماتیک آقایان چربی های زیر پوستی خود را حذف کنند و به سرعت عضلات ران پای خود را به نمایش بگذارند. آقایانی که عمل لیپوماتیک ران پا را انجام دهند و سپس به رژیم غذایی و ورزش خود وفادار بمانند، می توانند در زمانی مشخص بدنی داشته باشند که همیشه به دنبال آن بوده اند.

عمل لیپوماتیک ران چقدر طول می کشد؟

با توجه به میزان چربی موجود در رانی شما، مدت زمان عمل لیپوماتیک تفاوت دارد. علاوه بر این، تعداد ناحیه های بدن که می خواهید در یک جلسه به همراه ران پای خود مورد عمل قرار دهید هم در مشخص کردن زمان این جراحی موثر است. به طور مثال اگر بخواهید به همراه ران، عمل لیپوماتیک کمر یا بازو را هم انجام دهید، میزان زمان جراحی شما بیشتر خواهد شد. به طور کلی این عمل بین سه تا پنج ساعت طول می کشد و در برخی موارد ممکن است جراحی تا ۶ ساعت هم به طور بینجامد. بیشتر پزشکان توصیه می کنند که بهتر است مدت جراحی طولانی نباشد، به همین دلیل در صورتی که تمایل داشته باشید اعضای بیشتری را عمل کنید ممکن است دکتر نوبت هایی در روزهای مختلف به شما بدهد.

لیپوماتیک ران

دوران نقاهت عمل لیپوماتیک ران

دوران نقاهت عمل لیپوماتیک ران حداکثر یک هفته طول می کشد ولی باید حتما دستورالعمل های پزشک برای این دوره را رعایت کنید. این توصیه ها را می توان این طور خلاصه کرد:

  • لازم است محل بخیه به طور روزانه شسته و با گاز استریل پانسمان شود. این روتین باید تا رسیدن به بهبود کامل ادامه داشته باشد. دقت کنید که در صورت عدم رعایت بهداشت و پانسمان به موقع محل بخیه ممکن است دچار عفونت شوید.
  • تا مدتی پس از عمل لیپوماتیک ران هیچ گونه فعالیت سنگین انجام ندهید. ورزش سخت نکنید، وسایل سنگین را بلند نکنید.
  • طبق توصیه دکتر از گن فرم دهنده استفاده کنید و در انتخاب لباس های خود، حتماً جنس نخی و مدل آزاد لباس را مد نظر داشته باشید.
  • تورم و کبودی که روی پوست شما ایجاد می شود ممکن است تا مدتی همراه شما باشد و بعد به صورت خود به خود، از بین می رود. در این مورد صبور باشید.
  • دستور العمل هایی که هر پزشک به شما می دهد، با توجه به وضعیت شخصی شما ممکن است متفاوت باشد.
  • به خاطر داشته باشید که میان روش های لاغری با جراحی، کوتاهترین دوران نقاهت مربوط به عمل لیپوماتیک است.

جمع بندی

 جراحی لیپوماتیک ران  برای کاهش چربی موضعی در یک اندام خاص مانند ران مورد استفاده قرار می گیرد. با این کار، چربی هایی که در یک قسمت بدن تجمع یافته از بدن خارج می شود. در نتیجه شما می توانید از این روش برای کاهش چربی و سایز شکم، پهلو، چانه، بازو و سایر نقاطی که چربی های مقاومی وجود دارد، استفاده کنید. به علاوه با چربی های خارج شده می توانید به سینه ها، باسن و غیره شکل بدهید.

فراموش نکنید که انواع جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی باید با ظرافت و دقت انجام شود تا نتیجه حاصل از آن طبیعی و مطلوب باشد. اگر قصد انجام هر کدام از جراحی های فوق را دارید، کار را به کاردان بسپارید. دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی یکی از بهترین‌ها در ایران می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا