سبک زندگی

بهترین دما برای خواب کدام است و چرا دمای بدن ما به هنگام خواب تغییر میکند؟

بهترین دما برای خواب

در طول خواب و در زمان تغییرات خواب از فاز REM به فاز غیر REM، تغییرات زیادی در بدن ما در زمان خواب  رخ میدهند. برای مثال، دمای بدن، حالت نفس کشیدن، و سطح فعالیت مغزی بسیاری از افراد به هنگام خواب تغییر میکند. دمای بدن بین یک تا دو درجه تغییر میکند، اما تغییرات بیش از دو درجه نگران کننده است. در ادامه اطلاعاتی در مورد تغییرات دمایی و بالا و پایین شدن دمای بدن در طول خواب آمده است. به همچنین، در این مقاله از مجله اکسیر سلامت  روش هایی برای دستیابی به بهترین دما برای خواب و اطمینان از خواب خوب آمده اند.

زمانی که میخوابید دمای بدن شما کاهش پیدا میکند؟

سوال رایجی که اکثر مردم میپرسند این است که آیا زمانی که خواب هستند دمای بدن ایشان کاهش پیدا میکند و یا خیر. پاسخ کوتاه “بلی” است زیرا بدن با توجه به پروسه ی “تنظیم مجدد حرارت” خودش را خنک میکند. این چرخه ی شبانه روزی روی سیکل خواب-بیداری تاثیر میگذارد و برای بدن نیز ضروری است، زیرا بدن انسان برای به خواب رفتن و خواب ماندن در طول شب باید خنک باشد.

دلایل بالا رفتن دمای بدن در شب

دلایل بالا رفتن دمای بدن در شب

دمای بدن خانم های یائسه معمولا در طول شب بالا رفته و به حدی عرق میکنند که ممکن است از خواب بپرند. تحقیقات نشان میدهد که اگر این مشکل با روش های صحیح درمانی مانند درمان رفتاری-شناختی، درمان نشود ممکن است تا هفت سال به طول بینجامد. علل دیگر بالا رفتن دمای بدن در طول شب، خواب در محیطی گرم، مصرف برخی داروها و یا خوابیدن با پوشش زیاد و گرم هستند. تغییرات هورمونی، رفلاکس معده و اضافه وزن هم میتوانند عوامل دیگر بدخوابی و عرق کردن در طول شب باشند.

بهترین دما برای خواب

با توجه به دمای اتاق، بهترین دما برای خواب بین ۶۰ تا ۶۷ درجه ی فارنهایت است. اینگونه دمای بدن نیز بین ۹۷ تا ۹۸ درجه ی فارنهایت ثابت میماند. در طول روز نیز، دمای بدن یک فرد سالم باید بین ۹۸ تا ۱۰۰ درجه ی فارنهایت باشد.

چگونه میتوان به بهترین دما برای خواب دست پیدا کرد؟

یکی از بهترین روش ها برای دست پیدا کردن به بهترین دما برای خواب و آماده کردن بدن برای خواب، تنظیم کردن دمای اتاق روی ۶۵ درجه ی فارنهایت است. اینگونه به تعداد زیادی پتو و یا تشک نیز نیازی نخواهد بود. برای مثل، چیلی پد، سیستمی است که به افراد کمک میکند در طول خواب دمای بدنشان کنترل شود.

علاوه بر روش ها و راه حل های ذکر شده، میتوانید برای دست پیدا کردن به بهترین دما برای خواب از مکمل های ملاتونین نیز استفاده کنید. روش های دیگری برای تنظیم دمای بدن گرم کردن دست ها و پاها قبل از خواب و البته ریلکس کردن بدن و تنظیم ساعات خواب و بیداری هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا