بیماری های مقاربتی

روش های درمان تبخال تناسلی چیست؟

درمان تبخال تناسلی با استفاده از برخی از داروهایی که ساختار ضد ویروسی دارند، به راحتی امکان پذیر است. گرچه استفاده از این شیوه از درمان به عنوان یک درمان همیشگی در نظر گرفته نمی‌شود، اما برای کنترل علائم و جلوگیری از پیشرفت ویروس روش مؤثری است.

از چه داروهایی برای درمان تبخال تناسلی می‌توان استفاده کرد؟

عمدتاً از سه داروی آسیکلوویر (زوویراکس) ، فامسیکلوویر (فامویر) و والاسیکلوویر (Valtrex) برای درمان تبخال تناسلی استفاده می‌شود.

درمان این بیماری، معمولاً طی سه مرحله انجام می‌شود:

در صورتی که شما در مرحله اول بیماری تبخال تناسلی هستید، یعنی تنها چند زخم کوچک در ناحیه تناسلی وجود دارد؛ پزشک یک دوره درمان ۷ الی ۱۰ روزه پیشنهاد می‌دهد. در صورتی که در این مدت، زخم‌ها بهبود پیدا نکنند، دوره درمان طولانی‌تر خواهد شد.

بعد از مصرف اولیه داروهای تجویز شده، پزشک بر اساس شرایط شما، یکی از دو روش درمان زیر را پیشنهاد می‌کند:

درمان متناوب: در این روش، پزشک داروهایی را برای شما تجویز می‌کند که در صورت بروز مجدد تبخال ها مجدداً می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین، هر زمان که شما این زخم‌ها را مشاهده کردید، می‌توانید به مدت ۲ الی ۵ روز از داروهای تجویز شده استفاده کنید.

درمان سرکوبگر: در این روش از برخی از داروها باید به صورت منظم و همیشه استفاده شود. استفاده از این داروها به کسانی توصیه می‌شود که در سال، بیش از ۶ بار این تبخال ها در ناحیه تناسلی ظاهر می‌شوند. استفاده از این شیوه درمان، نه تنها از بروز گاه‌به‌گاه تبخال ها جلوگیری می‌کند، بلکه احتمال ابتلا به بیماری را در شریک جنسی‌تان نیز کاهش می‌دهد.

عوارض درمان تبخال تناسلی با دارو چیست؟

در حالت کلی، گزارش خاصی در رابطه با عوارض داروهایی که برای درمان تبخال تناسلی تجویز می‌شوند، گزارش نشده است. با این حال بهتر است کسانی که به صورت مداوم از این داروها استفاده می‌کنند، سالی یک بار برای چک آپ به پزشک خود مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا