ریپورتاژ خبری

بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران

در بسیاری از موارد وقتی که یک بیماری و مشکل در بدن شما نمود پیدا می‌ کند، پزشک نمی تواند به طور قطع به نتیجه ی درستی دست پیدا کند. در چنین شرایطی برای شما یک آزمایش می نویسد تا با انجام آزمایش به نتیجه ی درست دست پیدا کند. یکی از آزمایش های پزشکی آزمایش پاتوبیولوژی می باشد. که جزو از آزمایش های پرکاربرد در جامعه ی امروزی به حساب می آید. به همین علت قصد داریم که بدانیم بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران کدام آزمایشگاه می باشد؟

معرفی بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران:

آزمایشگاه های زیادی در تهران و در سطح کشور وجود دارند که هر یک از آن ها از نیروهای متخصص زیادی بهره می برند و برای انجام آزمایش های مختلف خدمات متنوعی ارائه می دهند.

اما بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران بدون شک آزمایشگاه نارون است. زیرا این آزمایشگاه انجام دهنده ی آزمایش های تخصصی و فوق تخصصی با تکنولوژی روز دنیا می باشد. علاوه بر این پزشکان و افرادی که در این آزمایشگاه مشغول به کار هستند کاملاً متخصص می باشند و از مهارت و دانش و بالایی هم برخوردار هستند.

آزمایشگاه نارون در فرمانیه واقع شده است و بهترین آزمایشگاه فرمانیه به حساب می آید.

این آزمایشگاه به انجام آزمایش های مختلف به ویژه آزمایش های پاتوبیولوژی می‌ پردازد و شما می توانید از خدمات این آزمایشگاه مانند آزمایش چکاپ در منزل، آزمایش تیروئید در منزل و… نیز برخوردار شوید.

برای بهره گیری از خدمات در منزل می توانید در روزهای تعطیل هم اقدام کنید و با شماره واتساپ ۰۹۱۲۸۴۷۲۵۴۵ ارتباط برقرار کنید تا مقدمات انجام آزمایش در منزل توسط آزمایشگاه نارون برای شما فراهم شود.

اگر قصد انجام آزمایش حضوری در این آزمایشگاه پاتوبیولوژی را دارید نیز می‌ توانید به تهران، نیاوران، خیابان شهید باهنر، بالاتر از چهارراه کامرانیه، جنب مجتمع نارون، پلاک ۸۰، طبقه همکف، واحد ۳ مراجعه کنید.

آزمایش های پاتوبیولوژی:

در معنای لغوی، پاتوبیولوژی به معنی آسیب شناسی بیولوژیکی می باشد و این کلمه مشتق کلمه پاتولوژی است.

در اصل به همان آزمایش پاتولوژی با روشی تخصصی‌ تر در زمینه ی بیولوژیک، آزمایش پاتوبیولوژی گفته می شود.

به صورت کلی آزمایش های پاتوبیولوژی با مورد بررسی قرار دادن بافت ها و مایعات بدن در ابعاد سلولی و مولکولی مانند خون یا ادرار علت و ماهیت بیماری ها را مشخص می کنند و نتایج این آزمایشات به پزشک کمک می‌ کند تا بتواند بیماری را به درستی تشخیص دهد.

برای جلوگیری، تشخیص و درمان اکثر عفونت ها، آلرژی ها، بیماری های مزمن، سرطان ها و… پزشکان ترجیح می دهند که بیماران را به آزمایشگاه‌ های پاتوبیولوژی بفرستند؛ تا نتیجه ای درست و دقیق از وضعیت سلامت بدن بیمار به دست بیاید.

به همین منظور معرفی بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران می‌ تواند نقش مهمی ایفا کند، تا افراد  آزمایش با کیفیت و مناسب را انجام دهند. مهم ترین اصلی که قبل از انجام آزمایش پاتوبیولوژی باید رعایت شود ناشتا بودن بیماران می باشد. زیرا رعایت نکردن این نکته ممکن است که باعث ایجاد خطا در محاسبات آزمایش شود و نتیجه ی دقیقی به دست نیاید.

دلایل انجام آزمایش پاتوبیولوژی:

همان طور که گفته شد انجام آزمایش پاتوبیولوژی در بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران به منظور تشخیص مشکلات ژنتیکی و بیماری های سرطان و سایر بیماری ها می باشد. در ادامه دلایل اصلی انجام آزمایش پاتوبیولوژی را به تفصیل شرح می دهیم.

تشخیص بیماری ها و اختلالات ژنتیکی:

انجام آزمایش پاتوبیولوژی برای تشخیص اختلالات ژنتیکی مختلف کاربرد دارد. برای مثال بیماری هایی مانند دوشن، کتونوریا، تی ساکس، هموفیلی و… جزو آن دسته از بیماری های ژنتیکی هستند که با انجام آزمایش پاتوبیولوژی می توان آن ها را شناسایی کرد.

تشخیص سرطان های ارثی:

برخی از سرطان ها ممکن است که به دلیل سبک زندگی و سایر بیماری ها رخ ندهند و ارثی باشند. برای مثال اگر از بستگان بیمار یا فامیل های درجه یک بخصوص پدر و مادر بیمار سابقه بیماری سرطان داشته باشند ممکن است که به دلیل مسائل ژنتیکی این سرطان به فرزند نیز انتقال داده شود. سرطان هایی مانند سرطان سینه، سرطان پلی پوز و … جزو مواردی هستند که برای تشخیص آن ها به آزمایشگاه های پاتوبیولوژی مراجعه می شود.

آزمایش تومور های سفت:

در سرطان‌های سینه، سارکوما گلیوماهان و موارد این چنینی توده های سفت در بافت های بدن ایجاد می شود، که پزشکان در صورت مشاهده ی توده های سفت در نقاط حساس بدن بیمار را برای از انجام آزمایش پاتوبیولوژی به بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران ارجاع می‌ دهند.

تشخیص بیماری های عفونی و بیماری های مقاربتی:

بیماری ایدز یا HIV جزو بیماری های عفونی به حساب می آید، که برای تشخیص دقیق آن باید نمونه ها در سطح مولکولی مورد بررسی قرار بگیرند و به همین علت پزشکان در صورت بروز چنین شرایطی به بیمار می‌گویند که به آزمایشگاه پاتوبیولوژی مانند آزمایشگاه فرمانیه که آزمایشگاه پاتوبیولوژی بسیار معتبر می‌ باشد و نام آن نارون است، مراجعه کنند؛ تا از لحاظ تشخیص وجود یا عدم وجود بیماری ایدز اطمینان حاصل فرمایند.

 علاوه‌ بر ایدز، بیماری‌ های دیگری مانند CMV, HCV, HBV, EBV نیازمند آزمایش پاتوبیولوژی هستند.

آزمایشگاه پاتوبیولوژی خوب در تهران

بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران آزمایشگاهی می باشد؛ که آزمایشات مربوط به پاتولوژی را با کیفیت بالا و دقت لازم انجام می دهد و از به روزترین دستگاه ها و تجهیزات استفاده می کند. در این میان، معروف ترین آزمایشگاه فرمانیه، تحت عنوان آزمایشگاه پاتوبیولوژی نارون، انتخاب بسیار مناسبی است.

علاوه بر آزمایش های پاتوبیولوژی، می توان با خدمات آزمایشگاه نارون به انجام آزمایش های مختلف در منزل مانند: آزمایش تیروئید در منزل، آزمایش چکاپ در منزل و… نیز پرداخت و از خدمات گسترده ی این آزمایشگاه بهره برد.

آزمایشگاه پاتوبیولوژی نارون در آبان ماهِ ۹۹ تاسیس شد و هدف اصلی این آزمایشگاه از روز اول خدمت رسانی برتر و به کارگیری دانش روز دنیا بوده است، که تا به امروز در این زمینه کاملا موفق عمل کرده است.

وجود تجهیزات پیشرفته و متخصصین مجرب در این آزمایشگاه باعث شده است که آزمایشگاه پاتوبیولوژی نارون موفق به دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت از شرکت imq ایتالیا باشد و این مسئله یکی از مهم ترین ویژگی‌ های مثبت این آزمایشگاه در فرمانیه می باشد.

چه آزمایش هایی در منزل انجام می شود؟

در گذشته برای انجام آزمایش های مختلف افراد موظف بودند که حتماً به آزمایشگاه ها مراجعه کنند. اما امروزه و با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از آزمایشگاه ها دارای خدمات در منزل می باشند و به انجام آزمایش در منزل می پردازند.

یکی از همین آزمایشگاه ها آزمایشگاه نارون می باشد. اگر به دنبال یافتن یک آزمایشگاه در تهران یا فرمانیه هستید که به انجام خدمات آزمایش در منزل بپردازد، پیشنهاد می کنیم که حتماً از خدمات آزمایشگاه نارون بهره ببرید. زیرا این آزمایشگاه می تواند آزمایش های مختلفی مانند آزمایش تیروئید در منزل، آزمایش چکاپ در منزل و… را با بالاترین کیفیت در منزل برای شما انجام دهد.

این مسئله برای افرادی که دارای بیماری های مختلف هستند و نمی توانند به صورت حضوری به آزمایشگاه بروند، می تواند بسیار مفید باشد.

واقعیت این است که انجام آزمایش در منزل انواع آزمایش های عمومی و تخصصی را دربرمی‌ گیرد. علاوه بر آزمایش های تیروئید در منزل و آزمایش چکاپ در منزل می توانید به انجام آزمایش های دیگری مانند: آزمایش هورمون، نمونه گیری ادرار، تست بارداری، تست اعتیاد، آزمایش سیتولوژی و… هم در منزل بپردازید.

ضمن تمام آزمایش های گفته شده، مهمترین مسئله و خدمتی که بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران ارائه می دهد، انجام آزمایش پاتوبیولوژی در منزل می باشد و شما می توانید این آزمایش حساس و بسیار مهم را نیز با وجود آزمایشگاه نارون، به راحتی در منزل تجربه کنید.

نحوه انتخاب بهترین آزمایشگاه:

انتخاب بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران به موارد و عوامل مختلفی بستگی دارد، که می‌توانید با در نظر گرفتن این عوامل انتخابی مناسب در این زمینه داشته باشید.

همانطور که مستحضرید، انجام آزمایش نیازمند دقت بسیار بالایی است و اکثر افراد برای کسب اطمینان از وضعیت بدن خود طبق دستور پزشک به انجام آزمایش می پردازند. در نتیجه برای انجام این اقدام مهم و خطیر باید یک آزمایشگاه معتبر و مناسب برگزیده شود تا نتیجه ای که از آزمایش به دست می‌آید دارای دقت و صحت کافی باشد.

به خصوص، آزمایش هایی که مربوط به مسئله پاتوبیولوژی هستند، از اهمیت فوق العاده بالاتری برخوردارند و حتماً باید چنین آزمایشی را در بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران انجام دهید تا نتیجه ای که از آزمایش کسب می کنید، دقیق ترین و درست ترین نتیجه ی ممکن باشد.

یکی از مهم ترین عواملی که روی شناسایی آزمایشگاه خوب تاثیر می گذارد، افرادی است که در آزمایشگاه ها مشغول به کار هستند. اگر پرسنل و افراد مشغول در آزمایشگاه، دارای تخصص و مهارت کافی باشند قطعاً کیفیت کار آزمایشگاه نیز بالاتر خواهد بود.

 مسئله ی بعدی نوع تجهیزات و دستگاه های به کار رفته شده در آن آزمایشگاه است، که اگر این تجهیزات و دستگاه ها بر اساس متد های روز دنیا انتخاب شده باشند، نتیجه ای که از آزمایش های آزمایشگاه مورد نظر کسب می شود، نتیجه ای کاملا درست و دقیق است.

آزمایشگاه نارون از تمام این ویژگی های مثبت بهره می برد و همین موضوع باعث شده است که آزمایشگاه نارون بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران باشد.

تفاوت آزمایش پاتولوژی با آزمایش پاتوبیولوژی چیست؟

در آزمایش پاتوبیولوژی علاوه بر اینکه آسیب های وارد شده به بافت ها تشخیص داده می شوند، دلیل اصلی این آسیب ها نیز مشخص خواهد شد. اما این دلیل اصلی، در آزمایش پاتولوژی مشخص نمی شود.

آزمایشگاه های پاتوبیولوژی از نظر ابعاد و امکانات بسیار وسیع تر از آزمایشگاه های پاتولوژی هستند و دارای یک بخش مجزا به نام تشخیص طبی می باشند‌ این بخش زیر مجموعه های مختلفی مانند: هماتولوژی، میکروبیولوژی، الایزا، سرولوژی، هورمون شناسی و بیوشیمی را در بر می گیرد، که این مسئله باعث می شود با مطالعه نمونه های دریافتی از بیماران کار تشخیص دلیل اصلی آسیب ها  انجام شود.

همین نکات و مسائل آزمایشگاه پاتوبیولوژی نارون را به بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران تبدیل کرده است و باعث شده است که این آزمایشگاه جزو پر پرطرفدارترین آزمایشگاه فرمانیه نیز به حساب بیاید و اکثر افرادی که در فرمانیه و مناطق اطراف سکونت

دارند، برای انجام آزمایش های مختلف و حتی انجام آزمایش تیروئید در منزل یا انجام آزمایش چکاپ خانم ها از خدمات آزمایشگاه نارون بهره می برند.

بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران 3

تجهیزات مورد استفاده در آزمایشگاه های پاتوبیولوژی:

از آنجایی که نحوه ی عملکرد آزمایشگاه پاتوبیولوژی نسبت به آزمایشگاه‌ های معمولی گسترده تر می باشد و تشخیص دقیقی را نیز رقم می‌ زند، دارای تجهیزات متفاوتی است.

 در ادامه تجهیزات مورد استفاده در بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران را برای شما ذکر می‌کنیم.

  • دستگاه شمارنده ی هموگلوبین
  • خط کش های هماتوکریت
  • لوله ی سنجش سرعت رسوب گلبول های قرمز
  • برش دهنده ی بافت
  • الکتروکاردیوگرام (دستگاه تست نوار قلب)
  • دستگاه سنجش آلبومین
  • دستگاه سانتریفیوژ یخچال دار
  • دستگاه میکروتوم چرخشی
  • دستگاه حمام شناورسازی بافت
  • لوله ی گاواژ
  • ادرار سنج
  • سوزن بافت برداری آسپیراسیون
  • اسپیرومتر (دستگاه سنجش تنفس)
  • مانومتر (فشارسنج دیجیتال)

مراحل انجام آزمایش پاتوبیولوژی چگونه است؟

از زمان پذیرش نمونه‌ ها تا زمان اعلام گزارش آزمایش، مراحل مختلفی وجود دارد. که به این مراحل چک لیست گفته می شود.

ناگفته نماند که پذیرش آزمایش ها فقط و فقط با تجویز پزشک انجام می شود و بعد از پذیرش، بیمار برای نمونه برداری به اتاق مورد نظر راهنمایی می شود. این نمونه ها برای بررسی نیاز به جداسازی و برش دارند و در نتیجه باید در یک محیط مناسب با دمای خوب و نسبتا خنک نگهداری شوند. بعد از اینکه نمونه‌ ها بررسی شدند، اطلاعات لازم به ثبت میرسند و به عنوان گزارش به پزشک داده می‌ شوند. پزشک نیز با بررسی دقیق اعداد و ارقامی که در متن گزارش ذکر شده است تشخیص نهایی را از وضعیت سلامتی بیمار، اعلام می کند.

سخن پایانی

اگر قصد انجام آزمایش‌ های پاتوبیولوژی را دارید و هنوز مردد هستید که بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی تهران کدام آزمایشگاه است؟ باید بگوییم با مراجعه به وبسایت نارون می‌ توانید به این اطمینان برسید که این آزمایشگاه یکی از بهترین آزمایشگاه های پاتوبیولوژی در تهران و حتی در سراسر کشور به حساب می آید و شما می توانید با خیالی راحت آزمایش های پاتوبیولوژی خود را در آزمایشگاه نارون انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا