ریپورتاژ خبری

کدام جراحی چربی و پوست اضافه شکم را برمیدارد؟

یکی از جراحی های پرطرفدار که امروزه بسیاری از خانم ها و آقایان انجام می دهند جراحی زیبایی شکم می باشد. این جراحی انواع متفاوتی دارد که ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک از جمله مهمترین روش های جراحی برای زیبایی شکم به شمار می روند. یکی از مهمترین مواردی که زمان انجام دادن این دو روش جراحی باید به آن دقت داشته باشید این است که بهترین پزشک را برای جراحی انتخاب کنید. در صورتی که پزشک حرفه ای و متخصص نباشد، عوارض زیادی از عمل زیبایی شکم دریافت می گردد. پزشک باید تخصص زیادی داشته باشد تا بتواند به صورت اصولی عمل را انجام دهد.

دکتر محمد رضا ترحمی

ابدومینوپلاستی بهترین روش جراحی زیبایی شکم

ابدومینوپلاستی یکی از بهترین روش های پیکرتراشی به شمار می ‌رود. برای افرادی که دارای چربی شکمی زیادی هستند این روش معجزه می‌ کند. افرادی که سابقه چاقی و بارداری داشته اند آسیب‌ های پوستی مانند شل شدن پوست و ترک پوست برای آنها به وجود آمده است. این دسته از افراد می توانند ابدومینوپلاستی را برای از بین بردن ترک های پوستی و سفت شدن پوست شکم به کار بگیرند. نتایج جراحی ابدومینوپلاستی مدت زمان زیادی باقی می ماند. به خصوص اگر فرد رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی را داشته باشد، نتیجه خوبی به دست می آورد. در برخی از مواقع ترکیب عمل لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی نتیجه بی نظیری را برای افراد ایجاد می کند.

انواع عمل ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی به عنوان بهترین عمل زیبایی شکم، انواع متفاوتی دارد که هر یک از انواع این جراحی بر اساس اصول و استانداردهای مشخص شده انجام می گردد. دو نوع عمل ابدومینوپلاستی عبارت است از :

۱. ابدومینوپلاستی بزرگ

 عمل زیبایی شکم ابدومینوپلاستی بزرگ یکی از بهترین روش هایی می باشد که شکم شل و افتاده را به شکم کوچک و تخت تبدیل می کند. افرادی که چربی زیادی در ناحیه شکم خود دارند این عمل ابدومینوپلاستی برایشان گزینه مناسبی به شمار می ‌رود. افرادی که چندین تجربه بارداری داشته اند و همچنین برجستگی پهلوهایشان زیاد است می توانند این روش ابدومینوپلاستی را انتخاب کنند. همچنین ترک های پوستی و پوست آویزان در این روش ابدومینوپلاستی درمان می شود.

لاغری شکم با ابدومینوپلاستی

۲. ابدومینوپلاستی کوچک

 یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین روش های جراحی شکم، روش جراحی ابدومینوپلاستی کوچک شناخته می شود. این جراحی به طور معمول برای افرادی انتخاب می گردد که اندامشان لاغر است و تنها چربی کمی در قسمت شکم خود دارند. در این روش به طور معمول برش باید به صورت ذوزنقه ای انجام شود. ترک های پوستی که در زیر شکم به وجود آمده است با این روش از بین می روند. افراد با کمترین آسیب می توانند بهترین نتیجه را از این روش دریافت کنند در این روش پزشک بر اساس تشخیص خود محل برش را انتخاب می کند. یکی از مهمترین مزیت های این روش جراحی شکم، هزینه کمتر آن است. همچنین دوران نقاهت کوتاه تری را در این روش نسبت به روش ابدومینوپلاستی بزرگ طی خواهید کرد.

بهترین کاندیدهای جراحی زیبایی شکم ابدومینوپلاستی

برخی از افرادی که کاندید مناسب ابدومینوپلاستی هستند نیز توسط پزشک به خوبی مورد معاینه قرار می ‌گیرند. اگر شما می خواهید جراحی زیبایی شکم ابدومینوپلاستی را انجام دهید باید بعد از جراحی به فکر تغییر سبک زندگی خود باشید. یعنی تنها خوراکی هایی که مقوی هستند را میل کنید و ورزش تان را به صورت روزانه انجام دهید. افرادی که تنها دارای پوست اضافه در ناحیه شکم خود می باشند و فقط چربی در قسمت زیر شکم آنها وجود دارد بهترین کاندید ابدومینوپلاستی کوچک هستند. افرادی که دارای ترک پوستی شکم می باشند و می خواهند آنها را حذف کنند این روش برایشان گزینه مناسبی به شمار می رود.

جراحی زیبایی شکم با استفاده از روش لیپوماتیک

یکی دیگر از روش های لاغری، روش لیپوماتیک شکم و پهلو می باشد. با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های جوانسازی و زیباسازی شکم افزایش پیدا کرده است. روش لیپوماتیک کمک می کند که چربی ها از قسمت شکم و پهلو حذف شوند. تخلیه و همچنین از بین بردن چربی ها یکی از مهمترین اهدافی است که در این عمل زیبایی شکم دنبال می‌ شود. در این روش پزشک پس از بررسی ‌های لازم پروسه عمل لیپوماتیک را در کلینیک انجام می دهد. در نواحی مشخص شده بدن پزشک بی حسی موضعی را اعمال می ‌کند و پس از آن سوراخ هایی را در آن نواحی ایجاد می سازد.

پیکرتراشی

 هر یک از سوراخ‌ ها عمق ۲ الی ۶ میلیمتر دارند. لوله لانوکا از یکی از مهمترین وسیله هایی است که برای انجام دادن این عمل زیبایی شکم مورد استفاده قرار می گیرد. چربی هایی که در این روش تخریب می شوند با استفاده از دستگاه ساکشن باید از بدن خارج گردند. به همین دلیل بعد از انجام دادن این عمل شخص به اندام ایده آل خود می رسد. از جمله مزیت های مهمی که مربوط به این عمل زیبایی شکم می باشد این است که تمامی چربی های استخراج شده در دیگر نواحی بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

مزیت های عمل لیپوماتیک

یکی از مهمترین مواردی که موجب شده است جراحی زیبایی شکم لیپوماتیک به عنوان محبوب‌ ترین روش شناخته شود مزایای آن است. به دلیل مزایای این روش تعداد افرادی که می خواهند عمل لیپوماتیک را انجام دهند روز به روز افزایش پیدا می کند. ایمنی و نتیجه دهی بالای این روش به عنوان یکی از مهم ‌ترین مزیت ‌های آن شناخته می شود. این روش زیبایی شکم هزینه پایین تری در مقایسه با دیگر روش ها دارد. شما با انجام دادن این روش نیازی نیست که دوران نقاهت آزاردهنده و طولانی را بگذرانید.

 احساس درد کمتر در این روش عمل زیبایی شکم در مقایسه با دیگر روش های مشابه به عنوان یکی دیگر از مزیت های لیپوماتیک شناخته می شود. تنها نکته‌ ای که برای انجام دادن هر یک از روش‌ های جراحی شکم باید به آن دقت داشته باشید این است که پزشک متخصص و با تجربه ای را برای انجام دادن عمل های زیبایی شکم انتخاب کنید. اگر پزشک در مورد هر یک از روش های زیبایی شکم تخصص نداشته باشد عوارض زیادی را تجربه خواهید کرد.

عمل لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی در بسیاری از موارد به صورت همزمان انجام می شود. همچنین بسیاری از بیماران تقاضا عمل پروتز سینه را همزمان با این جراحی دارند. حتما قبل از عمل در جلسات مشاوره با دکتر ترحمی در ارتباط باشید.

شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر محمد رضا ترحمی به آدرس  www.dr-tarahomi.ir  مطرح کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا