ریپورتاژ خبری

مزایای سفارش و ساخت کفی طبی بچه گانه و کفش طبی کودکانه چیست؟

مزایای استفاده کودکان از کفی طبی و کفش طبی بچه گانه چیست؟ ساخت کفی طبی کودکانه و کفش طبی سفارشی چگونه است؟

امروزه اغلب دفورمیتی هایی که در پای کودکان وجود دارد، با استفاده از کفش های طبی قابل درمان می باشد. راه رفتن با پای بد شکل، موجب وارد آمدن صدمات جبران ناپذیری به مفاصل کودکان می شود. از آن جایی که ستون مهره ها و زانوها ارتباط مستقیمی با کف پا دارند، صدمات وارد شده به کف پا بر این اندام ها نیز تاثیر خواهد گذاشت. در صورتی که استفاده از کفش و کفی های طبی به موقع و طی یک دوره درمان دقیق انجام شود، در روند درمان کودک بسیار موثر خواهد بود. قبل از تهیه کفش طبی کودک خود، ابتدا با مراجعه به جراح ارتوپد، مشکل کودک را به درستی مشخص کنید و سپس به کلینیک ارتوپدی معتبر و مجهز مراجعه نمایید تا متخصصین ارتوپد نسبت به شرایط پای کودک شما، اقدام به طراحی و ساخت کفش و کفی طبی بچه گانه نمایند.

کفش طبی کودکانه

ویژگی کفی طبی و کفش طبی کودکان

در ادامه به شرح ویژگی هایی که یک کفی و کفش طبی مناسب کودک باید داشته باشد اشاره خواهیم کرد.

  • کفی کفش باید استحکام کافی را داشته باشد تا علاوه بر جذب فشارهای وارد شده به کف پای کودک در هنگام راه رفتن، سبب پیشگیری از خستگی آسیب دیدگی پاها شود.
  • متناسب بودن سایز کفش نیز بسیار حائز اهمیت است، زیرا کفش تنگ فشار بیش از حدی را به پا وارد می کند و منجر به التهاب بافت های پا و آسیب دیدگی آن ها می شود. در صورتی که کفش بزرگ باشد، احتمال آسیب دیدگی پا و التهاب و درد افزایش می یابد.
  • داشتن پاشنه استاندارد، از دیگر ویژگی هایی است که به هنگام سفارش و خرید کفش طبی باید به آن توجه شود.
  • قوس کف کفش باید با کف پای کودک متناسب باشد تا سبب پیشگیری از وارد شدن فشار به پای کودک و جلوگیری از خستگی پا شود.
  • بهتر است از کفش های طبی با رویه هایی که قابلیت انتقال هوا را دارند استفاده نمایید تا موجب جلوگیری از عرق کردن پا شوند.

اگر ناهنجاری های پا و اختلالات به هنگام راه رفتن در کودکان با استفاده از کفی و کفش های طبی حل نشود، سبب ایجاد ناهنجاری در برخی نواحی بدن مانند ستون فقرات و کمر می شود، بنابراین استفاده از کفش و کفی های طبی برای کودکان بسیار حائز اهمیت است.

نحوه سفارش کفی طبی/کفش طبی کودکانه

وجود مشکلاتی نظیر نرمی و انعطاف پذیری در پای کودکان، به خصوص در سنینی که کودکان قادر به تکلم نیستند، ممکن است به تاخیر افتادن درمان در این کودکان، آسیب های جبران ناپذیری در سایر نواحی بدن کودک ایجاد شود، بنابراین ضروری است که جهت معاینه پای فرزندان خود به متخصص مراجعه نمایید. همچنین در صورتی که علائمی مانند تکیه کودک بر روی یک پا، ضعف و اختلال در پا و راه رفتن کودک بر روی پنجه را مشاهده کردید، حتما کودک را جهت معاینه و ارزیابی وضعیت کودک به یک متخصص نشان دهید. پس از تشخیص متخصص ارتوپد، کلینیکی معتبر و با تجربه را انتخاب کرده و و برای سفارش کفی و کفش طبی به آن جا مراجعه نمایید. بعد از ارزیابی دقیق، متخصص ارتوپد فنی اقدام به طراحی و ساخت کفی و کفش مناسب کودک شما خواهند کرد.

خرید کفی و کفش طبی بچه گانه

انتخاب کلینیک ارتوپدی هنگام خرید کفی و کفش طبی از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از کلینیک ها در ساخت محصولات خود فاکتورهایی را رعایت می کنند که موجب تمایز این کلینیک ها از سایر مراکز موجود در این زمینه شده است. در هنگام انتخاب کلینیک و خرید محصولات طبی، موارد زیر را در نظر بگیرید.

  1. استفاده از متریال های با کیفیت در ساخت محصولات طبی
  2. طراحی و ساخت کفش مطابق با پا و مشکلات موجود در پا
  3. داشتن تنوع رنگ و مدل در طراحی کفش ها
  4. استفاده از آسترهای نرم و راحت در ساخت کفش
  5. به کار گیری قالب های اصلاح شده
  6. استفاده از کفی های اسکنی در کف کفش و داشتن تطابق با آناتومی پا

پاها یکی از اعضای مهم در بدن هستند و به دلیل اهمیت راه رفتن و تحمل وزن به هنگام راه رفتن باید توجه ویژه ای به آن نمود. بنابراین ابتدا موارد ذکر شده در بالا را بررسی کنید و سپس اقدام به سفارش و خرید کفش از کلینیک مورد نظر نمایید.

نحوه ساخت کفی/کفش طبی

ساخت کفش و کفی های طبی برای کودکان نیاز به تخصص و تبحر دارد. قالب کفش های طبی کودکان، باید حدود یک سانتی متر بزرگ تر از قالب های پای بزرگسالان گرفته شود. دلیل این امر این است که باید فاصله ای بین آخرین نقطه پنجه پا و نوک کفش باشد. به دلیل خصوصیات خاص رفتاری در کودکان، مراحل ساخت کفی و کفش طبی، وقت گیرتر و سخت تر از ساخت محصولات طبی برای بزرگسالان است. در ساخت کفی و کفش های طبی مراحل زیر طی می شود.

  1. پس از مراجعه به کلینیک های خوشنام و متخصص در زمینه ساخت کفش های طبی، برای اندازه گیری طول و عرض پا و آگاهی یافتن از مشکلات پا، اسکن های سه بعدی تهیه می شود.
  2. در مرحله بعد متخصصین کلینیک، نتایج حاصل از اسکن پا را تفسیر می کنند و با توجه به داده های نرم افزاری به شبیه سازی کامپیوتری می پردازند.
  3. سپس بر اساس خصوصیات پا، قالب کفش طراحی شده و به کارگاه ساخت کفش طبی ارائه می شود.
  4. طبق طراحی های ارائه شده، ساخت قالب کفش و کفی صورت می گیرد. با استفاده از دستگاه های برش لیزری بر روی چوب و فایبرگلاس، ساخت قالب ها انجام می شود. استفاده از متریال هایی با کیفیت و خوب در قالب های کفش کودکان بسیار مهم است. جنس این کفش ها باید انعطاف پذیر باشد و از ژل های اسفنجی با پوشش ضد باکتری تهیه شوند.
  5. آخرین مرحله ساخت، اتصال رویه کفش به قالب تهیه شده می باشد. استفاده از رویه چرم در این کفش ها ضروری است، زیرا جنس چرم علاوه بر انعطاف پذیر بودن، خاصیت و توانایی تبادل تنفسی را دارا می باشد.

مزایای سفارش و ساخت کفی طبی بچه گانه و کفش طبی کودکانه چیست؟ 4

مزایای استفاده از کفی طبی و کفش طبی

اگر در سنین کودکی به حمایت و مراقبت از پاهای کودکان بپردازید، از بسیاری مشکلات و ناهنجاری ها پیشگیری خواهید کرد. یکی از مهم ترین و موثرترین روش های مراقبت از پای کودکان، استفاده از کفی طبی کودکان و کفش های طبی بچه گانه می باشد. در ادامه این مطلب مزایای استفاده از این محصولات برای کودکان را شرح خواهیم داد.

اهمیت استفاده از کفش طبی کودکان

  • درمان و پیشگیری از ناهنجاری های اکتسابی و مادرزادی و مشکلات پا
  • کمک به رفع و کاهش درد
  • کمک به درمان صافی کف پا
  • رفع مشکلات قوزک پا
  • پشتیبانی کردن از مکانیزم و ساختار مچ پا
  • حفظ تحرک و راحتی

اهمیت استفاده از کفی طبی کودکان

  • کمک به اصلاح ناهنجاری های پای کودک
  • پیشگیری از تحرک و ناراحتی پا
  • کاهش دادن فشار وارده به پای کودکان
  • کاهش دادن خستگی عضلات پا
  • پشتیبانی و حمایت از قوس کف پای کودک
  • بهبود سلامت کمر، زانو، پاشنه و مچ پای کودک

در چه مواردی استفاده از کفی و کفش طبی برای کودکان توصیه می شود؟

یکی از مشکلات شایعی که در کف پای کودکان به وجود می آید، صافی کف پا می باشد. والدین در صورتی که قادر به تشخیص تفاوت میان کف پای عادی و صافی کف پا باشند، می توانند به وجود این مشکل در کودک خود پی ببرند. پهن شدن کف پا در کودکان، سبب انحراف انگشتان و پاشنه پا به سمت بیرون و افتادگی قسمت میانی کف پا می شود. در این کودکان، پاها در حالت ایستاده به شکل X می باشد. در این موارد پس از مراجعه به کلینیک و ارزیابی توسط متخصص، کفش و کفی مورد نیاز کودک طراحی می شود. در کودکانی که از درد پا و زانو رنج می برند و به طور مداوم پاهای آن ها خسته می شود نیز استفاده از کفی و کفش های طبی ضروری می باشد.

توجه نمایید که جهت کسب بهترین نتیجه، حتما به کلینیک معتبر و متخصص با تجربه مراجعه کنید. توصیه ما به شما مراجعه به مجموعه تخصصی کاویان کلینیک می باشد. این کلینیک با بهره گیری از بهترین متریال و متدها، کفی و کفش مورد نیاز کودک شما را طراحی و تولید می کند. شما می توانید ابتدا با مشاورین این مرکز به طور رایگان صحبت نمایید و پس از تصمیم گیری محصولات طبی خود را سفارش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا