سلامت بدن و بیماری ها

مراقبت از پوست و نکاتی که حتما باید بدانید

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست با رعایت یک سری از عادات سالم، کار ساده‌ای خواهد بود. اما آیا شما ارتباط بین سلامت عمومی و سلامت پوست را می‌دانید؟ آیا می‌دانید که رژیم غذایی روزانه تا چه اندازه در سلامتتان تاثیرگذار است؟ اگر پاسخ این سوالات را نمی‌دانید و به دنبال پوست شفاف و بدون آکنه هستید، در این مقاله از سایت مجله اکسیر سلامت همراه ما باشید.

روش های مراقبت از پوست

پوست خود را تمیز نگهدارید

دو بار در روز، ابتدای صبح و آخر شب صورتتان را با یک ماده شوینده و سازگار با پوست صورتتان بشویید. بعد از آن، با استفاده از یک تونر پوستتان را مجددا تمیز کنید. تونر می‌تواند آثار باقی مانده از گرد و غبار و آرایش را که به کمک آرایش پاک‌کن از بین نرفته است را به خوبی از صورت شما پاک کند.

سپس با استفاده از یک مرطوب کننده متناسب با نوع پوست (چرب، معمولی و خشک) از ایجاد چین و چروک جلوگیری نمایید.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص مراقبت از پوست باید به آن توجه داشته باشید، استفاده منظم از کرم ضد آفتاب است. حتی برای مواقعی که برای چند دقیقه از خانه بیرون می‌روید! بسیاری از سرطان‌های پوستی در اثر قرار گرفتن در برابر نور خورشید در بین ساعات ۱۰ صبح الی ۲ بعد از ظهر ایجاد می‌شوند. به همین خاطر به شما توصیه می‌کنیم حتما از لباس‌های پوشیده به همراه کرم ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ استفاده کنید.

برخی از رایج‌ترین تاثیرات مخرب اشعه ماوراء بنفش (UV) عبارت هستند از:

  • لکه‌های پوستی
  • ایجاد چین و چروک
  • ایجاد تومور خوش‌خیم (غیر سرطانی) مانند کراتوز
  • تغییر رنگ پوست
  • شکل‌گیری انواع خال‌های پوستی و کک‌ومک

به یک پزشک پوست خوب مراجعه نمایید

پوست هیچ کس بدون عیب نیست. اما معمولا افرادی که پوست خشک یا چرب هستند، خیلی بیشتر از دیگران دچار مشکلات پوستی می‌شوند. در این شرایط بهتر است که فرد جهت مراقبت از پوست به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و از وی کمک بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا