ریپورتاژ خبری

بررسی کامل روش پلاسماجت برای رفع افتادگی پلک

افتادگی پلک و درمان آن

افتادگی پلک مشکلی است که می‌تواند بر اثر بالا رفتن سن و افتادگی پوست یا به صورت ژنتیکی به وجود آید. در هر صورت این مشکل علاوه بر اینکه زیبایی را تحت الشعاع قرار می‌دهد می‌تواند باعث مشکل در بینایی نیز شود.

در مقاله‌ درمان افتادگی پلک عصبی از کلینیک صدف می‌خوانیم ”  افتادگی پلک یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که فرد در هر سنی و به دلایل مختلف می‌تواند با آن مواجه شود. اما علت افتادگی ناگهانی پلک یک چشم را می‌توان در مشکلات عصبی جستجو کرد. درمان افتادگی پلک عصبی هم مانند درمان سایر افتادگی‌ها، روش‌های متعددی دارد. اما بهترین درمان افتادگی پلک عصبی چیست؟ اختلال در عملکرد یا آسیب به عصب‌های سمپاتیک یا اوکولوموتور و حتی بروز مشکل در سیستم عصبی مرکزی ممکن است منجر به افتادگی پلک شود. در این حالت پلک بالایی پایین‌تر از سطح معمول (حداقل ۵/۱ تا دو میلی‌متر پایین‌تر) قرار می‌گیرد.”

پلاسماجت چیست؟

پلاسما گازی حاوی ذرات یونی بوده که در پوست انسان نیز وجود دارد. امروزه از پلاسما برای زیبایی پوست و جلوگیری از پیری پوست استفاده می‌شود. دستگاه یا فاز پلاسما می‌تواند به سلول‌های پوست انرژیِ داده و سلول‌های آسیب دیده را ترمیم کند. دستگاه پلاسماجت علاوه بر جوانسازی پوست و لیفت آن در نواحی مختلف صورت، برای رفع افتادگی پلک و لیفت چشم کاربرد بسیاری دارد.

چه کسانی کاندید مناسبی برای درمان افتادگی پلک به روش پلاسماجت هستند

در مقاله‌ای از کلینیک صدف درباره رفع افتادگی پلک بدون جراحی می‌خوانیم : ” تنها روش دائمی و مطمئن برای رفع افتادگی پلک جراحی است. اما امروزه روش‌های خوبی برای رفع افتادگی پلک بدون عمل جراحی به وجود آمده‌اند که می‌توانند موثر باشند. البته تمام این روش‌ها از جمله رفع افتادگی پلک با حرکات ورزشی از نظر پزشکی اثبات نشده‌اند. با این حال، پزشک متخصص با معاینه پلک‌های شما می‌تواند تشخیص دهد که چه نوع روشی برای بهبود پلک‌های شما مناسب است.”

پلاسماجت یکی از روش‌های رفع افتادگی پلک بدون عمل است و برای افرادی که به عمل علاقه ندارند یا به هر دلیلی امکان عمل کردن ندارند مناسب است.

مزایا و معایب درمان افتادگی پلک با پلاسماجت چیست؟

پلاسماجت مانند هر روش دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه مقاله به مزایا و معایب روش پلاسماجت اشاره می‌کنیم.

مزایا

برخی از مزایای پلاسما جت :

  • پلاسماجت نیازی به بیهوشی ندارد.
  • روش پلاسماجت با درد و خونریزی مانند عمل جراحی همراه نیست.
  • این روش پوست را نازک نمی‌کند و به پوست آسیب نمی‌رساند.
  • پلاسماجت باعث تحریک کلاژن سازی پوست می‌شود.
  • این روش نسبت به سایر روش‌ها هزینه کمتری دارد.
  • نتایج پلاسما بسیار طبیعی است و بلافاصله بعد از انجام قابل مشاهده است.

معایب

پلاسماجت عوارض خاص و خطرناکی ندارند در ادامه برخی از معایب و عوارض پلاسماجت را می‌خوانیم:

  • ایجاد زخم‌های عفونی در صورتی که دستگاه از کیفیت خوبی برخوردار نباشد.
  • قرمزی و التهاب که طبیعی است و بعد از چند روز کمتر شده و از بین می‌رود.
  • احساس گرگرفتگی و گرما به علت ورود ماده خارجی به بدن در زمان انجام پلاسماجت. در برخی افراد این حس بعد از عمل نیز حس می‌شود.

لیفت پلک با پلاسماجت چگونه است؟

لیفت پلک با پلاسماجت چگونه است

در روش پلاسماجت هیچگونه بریدن پوست با تیغ و … وجود ندارد. در این روش به کمک دستگاه لایه‌های رویی پوست سوزانده میشود. در این زمان بخش‌هایی از لایه‌هایی عمیق پوست به علت تبخیر جمع می‌شود و پس از یک هفته با خوب شدن خطوط و … پوست لیفت خواهد شد.

برای گرفتن نتیجه بهتر پزشک با توجه به نوع پوست هر فرد جلسات را هر یک یا دو ماه ادامه داده و معمولا نیاز به ۴ یا ۵ جلسه وجود دارد.

به علت اینکه لایه سطحی پوست سوزانده می‌شود جایی از سوختگی بر جا نخواهد ماند و پس از یک هفته پوست به حالت عادی بازمی‌گردد.

مراقبت های مهم بعد از پلاسماجت چیست؟

از آنجایی که پلاسماجت روشی کاملا غیرتهاجمی است نیازی به مراقبت‌های خاص و طولانی مدت بعد از پلاسما وجود ندارد. کافیست نکات زیر را رعایت کنید:

  • داروها و پمادهای تجویزی پزشک را در زمان دقیق استفاده کنید.
  • در ناحیه پلاسما برای سه هفته تا یک ماه از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • برای استفاده از مواد شوینده صورت و محصولات مراقبت پوست با پزشک خود مشورت کنید.
  • اگر باردار هستند این روش برای شما مناسب نیست.
  • اگر به بیماری صرع مبتلا هستید یا شی فلزی در ناحیه درمان دارید این روش برای شما مناسب نیست.

چقدر طول میکشد تا نتایج پلاسماجت مشخص شود و چه مدت ماندگاری دارد؟

حدود یک هفته بعد از پلاسماجت نتایج به مرور مشخص می‌شود و برای تثبیت نتیجه و گرفتن فرم بهتر باید برای ۴ الی ۵ بار با فواصل یک تا دو ماه پلاسماجت تمدید شود.

نحوه مراقبت‌های بعد از این روش نیز مهم است. اگر به دقت مراقبت‌ها را انجام دهید قطعا ماندگاری بیشتر خواهد شد.اصولا نتایج این روش اگر بعد از سنین بلوغ انجام شود، ماندگاری و دائمی است با این حال در بدترین حالت ماندگاری پلاسماجت حدود ۳ سال است.

هزینه پلاسماجت به طور میانگین چقدر است؟

هزینه پلاسماجت بسته به کلینیک مورد نظر، میزان افتادگی پلک، نوع پوست مراجعه کننده و سن او و همچنین میزان لیفت متغییر خواهد بود. به همین دلیل نمی‌توان یک هزینه ثابت برای این روش مشخص کرد. بهتر است قبل از انجام این روش مشاوره گرفته تا هزینه حدودی دستتان بیاید.

جمع بندی

روش‌های مختلفی از ورزش کردن، مواد مراقبتی، عمل و لیزر برای رفع افتادگی پلک وجود دارد. پزشک با توجه به شرایط هر فرد بهترین روش را انتخاب خواهد کرد. در این بین بلفاروپلاستی که روش جراحی است بیشترین و ماندگارترین تاثیر را دارد. بهترین افراد برای انجام این عمل کسانی هستند که سن بالایی دارند. دچار پف دور چشم یا افتادگی چشم شده‌اند. البته افرادی که در سنین پایین به دلایل ژنتیکی دچار افتادگی پلک هستند و در بینایی دچار مشکل می‌شوند نیز می‌توانند با نظر و تجویز پزشک این عمل را انجام دهند.

جراحی بلفاروپلاستی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود اما رایجترین روش‌ها جراحی با لیزر و جراحی به روش سنتی با ایجاد بخیه است. البته بخیه‌ها قابل مشاهده نخواهند بود و در بین پلک‌ها پنهان می‌شوند و پس از مدتی نیز از بین می‌روند. در نهایت همه چیز به انتخاب شما و تشخیص پزشک بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا