بیماری های مقاربتی

رابطه با فرد مبتلا به زگیل تناسلی، ادامه بدیم یا نه؟

اگر مبتلا به زگیل تناسلی هستید و برای برقراری رابطه عاطفی با دیگران ترس و نگرانی دارید، در این مقاله از مجله اکسیر سلامت همراه ما باشید.

زگیل تناسلی یکی از رایج‌ترین بیماری در بزرگ‌سالان و افرادی که زندگی جنسی فعالی دارند، است. اما متأسفانه بسیاری از افراد در هنگام مواجه با این بیماری به جای آنکه به فکر درمان باشند، ترجیح می‌دهند روی واقعیت سرپوش گذاشته و در رابطه با آن با شریک جنسی خود صحبت نکنند.

به موقع حقیقت را به شریک رابطه عاطفی‌تان بگویید

به طور کلی رابطه با فرد مبتلا به زگیل تناسلی می‌تواند برای بسیاری از افراد نامطلوب و خطرناک به نظر برسد. در حالی که شرایط آن چنان هم که تصور می‌شود، بد نیست. فردی که مبتلا به زگیل تناسلی است باید در یک زمان مناسب، مشکلی که دارد را با شریک خود در میان بگذارد. به خاطر داشته باشید که این تشخیص این زمان مناسب، برای هر فردی در هر رابطه‌ای می‌تواند متفاوت از فرد دیگری باشد. اما به خاطر داشته باشید که گفتن این مسئله به شریک رابطه عاطفی خود، بعد از اولین رابطه جنسی، بدترین کار ممکن است.

چرا که با انجام این کار شما به اعتمادی که وی به شما کرده است، خیانت کرده و منجر به از بین رفتن حس خوب ایجاد شده در وی می‌شوید. از طرف دیگر، نیازی نیست که شما به این بیماری در همان جلسه‌های اول اشاره کنید. صبر کنید و ببینید که همه چیز بین شما چگونه پیش خواهد رفت.

فراموش نکنید که رابطه با فرد مبتلا به زگیل تناسلی در حدی که در اندازه بوسیدن و نوازش باشد، کاملاً بی‌خطر است. بنابراین اگر رابطه شما بیش از این اندازه پیش نرفته است، جای برای نگرانی نیست.

برای نه شنیدن آمادگی داشته باشید

نه شنیدن نه تنها برای شما بلکه برای هر فردی ناراحت کننده است. اما احتمال اینکه فرد مبتلا به زگیل تناسلی این کلمه را از کسی که برای ادامه مسیر زندگی‌اش انتخاب کرده بشوند، بیشتر است. بنابراین اگر جمله‌ای شبیه به جمله من ترجیح می‌دهم فقط دوست تو باشم را شنیدید، بهتر است که امیدی به ادامه رابطه نداشته باشید.

اما این مسئله به معنای ناامیدی کامل نیست. چرا که قطعاً در مسیر زندگی‌تان با کسی روبه‌رو می‌شوید که به شما بگوید می‌دانم این تصمیم دیوانگی است، اما به رابطه با تو ادامه می‌دهم.

علاوه بر این، می‌توانید به دنبال کسانی باشید که با مشکلی شبیه به مشکل شما دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در این صورت احتمال اینکه درک بهتری از شرایط همدیگر داشته باشید نیز بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا