انحرافات جنسی

دلایل اختلال نعوظ مردان چیست؟

اختلال نعوظ در مردان یکی از مواردی است که منجر به ایجاد مشکلات اساسی در روابط زناشویی میشود. چرا که مرد به طور کامل ارضا نشده و همین مسئله موجب بهم ریختگی روانی او می‌شود و اختلال جنسی است . اما دلایل این مشکل چیست؟ در ادامه این مقاله از مجله اکسیر سلامت همراه ما باشید تا با دلایل اختلال نعوظ مردان آشنا شوید.

اختلال نعوظ در مردان معمولا در مردان مسن دیده می‌شود. چرا که با افزایش سن و کاهش جریان خون، به دلیل تنگ شدن مسیر جریان، نعوظ کامل برای مردان سخت می‌شود. اما همانطور که حتما هم می‎دانید این مشکل در مردان جوان نیز دیده می‌شود. که معمولا به دلیل مشکلات عاطفی موجود در رابطه ایجاد می‌شود. اما آیا مشکلات عاطفی و افزایش سن را می‌توان در ایجاد این مشکل تاثیرگذار دانست؟

دلیل اختلال نعوظ مردان

به طور کلی زمانی که اعصاب و رگ های خونی فرد، تحت تاثیر مشکل، استرس و یا اضطراب قرار گیرد، احتمال اینکه دچار مشکل اختلال نعوظ هم شود، وجود دارد.

اما گاهی اوقات برخی از بیماریهای جسمانی مانند فشار خون بالا، دیابت و … منجر به شدت یافت این مشکل می‌شوند. بر اساس آمار، حدود ۵۰ درصد از افراد دیابتی، با این مشکل در رابطه جنسی خود رو به رو هستند.

کاهش سطح هورمون تستوسترون یکی دیگر از مواردی است که منجر به اختلال نعوظ مردان می‌شود. گاهی اوقات سطح این هورمون بنا به دلایل مختلفی مانند افزایش سن و یا درمان سرطان پروستات کاهش پیدا می‌کند.

آیا دارو در ایجاد اختلال نعوظ مردان تاثیرگذار است؟

مصرف برخی از داروهای خاص مانند داروهای ضد افسردگی، فشار خون و … را می‌توان در ایجاد این مشکل موثر دانست. در صورتی که شما احساس می‌کنید از بعد از مصرف این داروها دچار این مشکل شده‌اید، حتما این مسئله را به پزشک خود مطرح کنید. به خاطر داشته باشید که در بسیاری از موارد نیازی به قطع کردن دارو نیست و می‌توان با تجویز داروهای جایگزین و تغییر میزان مصرف دارو، این مشکل را کنترل کرد.

تاثیر سبک زندگی در اختلال نعوظ مردان

وزن بالا، تحرک کم، مصرف سیگار و بسیاری از عادت‌های غلط دیگر، منجر به ایجاد مشکل در مسیر جریان خون شده و در نهایت باعث اختلال نعوظ در مردان می‌شود.

تاثیر سن در اختلال نعوظ در مردان

گرچه افزایش سن را نمی‌توان یکی از دلایل این مشکل در نظر گرفت، اما می‌توان گفت که این اختلال در مردان مسن بیشتر دیده می‌شود.

طبق اعلامیه موسسه ملی بهداشت، حدود ۴ درصد از مردان در دهه ۵۰ سالگی، ۱۷ درصد در دهه ۶۰ سالگی و نیمی از مردان از سن ۷۵ سالگی به بعد با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

برای درمان اختلال نعوظ چه باید کرد؟

در حال کلی، بهتر است که در مرحله اول به استرس و نگرانی ناشی از این مشکل غلبه کرده و مانع از پیشروی این مشکل در خود شوید. اما در صورتی که مشکل ناشی از عوامل خارجی مانند بیماری یا مصرف داروی خاصی است، بهتر است که در اولین فرصت به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا